Strona główna szkoły

Użytkowników:
1
Artykułów:
74
Odsłon artykułów:
9919

Praca u podstaw

Przedsięwzięcie „Praca u podstaw - podwyższenie kompetencji kluczowych jako dźwignia sukcesu” o numerze 2020-1-PMU-3300 realizowany z programu „Ponadnarodowa mobilność uczniów” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

Nasz pobyt dobiegł końca! Wracamy do domów z nowymi doświadczeniami, wiedzą i umiejętnościami oraz torbami wypchanymi pamiątkami.

To był wspaniały czas, który poświeciliśmy na przełamanie barier językowych i kulturowych.

Do zobaczenia Grecjo!

Przedsięwzięcie „Praca u podstaw - podwyższenie kompetencji kluczowych jako dźwignia sukcesu” o numerze 2020-1-PMU-3300 realizowany z programu „Ponadnarodowa mobilność uczniów” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

Dzień 10 naszych zajęć merytorycznych.

Ostatni dzień naszych szkolnych zajęć, dziś mogliśmy wspólnie wybrać zajęcia, padło na robotykę. Naszym zadaniem było wprawienie robota w ruch za pomocą komputera, kiedy już to opanowaliśmy musieliśmy wykonać różne ćwiczenia z użyciem robotyki.

Kolejne warsztaty były poświęcone tematyce czy można odnieść trwały sukces zmuszając się do nauki i pracy - jak znaleźć pasje by nauka stała się przyjemnością.

A na koniec nastąpiło oficjalne zakończenie mobilności - spotkanie pożegnalne podsumowujące mobilność z udziałem dyrekcji, nauczycieli i uczniów szkoły przyjmującej, podziękowanie, wręczenie certyfikatów, pamiątkowe zdjęcie.

Przedsięwzięcie „Praca u podstaw - podwyższenie kompetencji kluczowych jako dźwignia sukcesu” o numerze 2020-1-PMU-3300 realizowany z programu „Ponadnarodowa mobilność uczniów” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

Dzień 9 naszych zajęć merytorycznych.

Cóż to był za fantastyczny dzień, zaczęliśmy dziś nasze zajęcia w szkole partnerskiej Platon Schools od spotkania z naszymi greckimi kolegami i pochylenia się nad tematem ,,Globalizacja a tożsamość” - jak globalizacja i postęp technologiczny wpływają na przeciętnego człowieka i czy można połączyć zachowanie tożsamości narodowej z byciem obywatelem UE i świata.

Kolejne nasze zajęcia to prace w grupach z języka angielskiego z naszymi kolegami Grekami.

Po pracy dla umysłu była tez przyjemność dla ciała i naszym zadaniem było zrobienie sałatki greckiej, pod czujnym okiem prawdziwych ekspertów kuchni greckiej. Smakowała wybornie.

Nasz dzień zakończyliśmy wspólną imprezą integracyjną dla obu grup w rytmach muzyki greckiej.

Przedsięwzięcie „Praca u podstaw - podwyższenie kompetencji kluczowych jako dźwignia sukcesu” o numerze 2020-1-PMU-3300 realizowany z programu „Ponadnarodowa mobilność uczniów” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

Dzień 8 naszych zajęć merytorycznych.

Nasze szkolne zajęcia były dziś ,,przesiąknięte” wszystkim co greckie, zaczeliśmy od mitów i myślicieli - czyli jak literatura i myśl europejska czerpie pełnymi garściami ze starożytnych mitów i filozofii.

Następnie prowadziliśmy dyskusję na temat ,,co nam zostało z Antyku” czyli kultura antycznej Grecji, jako wspólne źródło kultury Europy a na koniec rozmawialiśmy o współczesnej Grecji, jaki ma ustrój polityczny i społeczeństwo.

Wszystko to podsumowaliśmy zajęciami tanecznymi, tradycyjnego greckiego tańca - zorby.

Przedsięwzięcie „Praca u podstaw - podwyższenie kompetencji kluczowych jako dźwignia sukcesu” o numerze 2020-1-PMU-3300 realizowany z programu „Ponadnarodowa mobilność uczniów” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

Dzień 7 naszych zajęć merytorycznych.

Dziś zaczęliśmy nasze greckie zajęcia od pracy w grupach, tematem zajęć była komunikacja miedzykulturowa, czyli jak komunikować się w międzynarodowym środowisku. Bardzo się cieszymy, że podczas zajęć przygotowujących nas do mobilności mieliśmy zajęcia z mowy werbalnej i niewerbalnej, to był strzał w dziesiątkę - mogliśmy dziś teorię zastosować w praktyce.

Kolejnym tematem była kultura Polska i Grecka, szukaliśmy podobieństw i różnic, okazało się że tak wiele nas łączy. Główne różnice wynikają z różnic klimatycznych, Grecy żyją wolniej, zdrowiej i z większa rezerwą życia - liczy się dzień dzisiejszy oraz sjesta a my w ciągłym biegu, z wyznaczonymi długofalowymi celami.

Ostatni temat realizowany dziś to wspólne zajęcia w formie konwersacji, gier i zabaw oraz nauki języka angielskiego.

A po obiedzie, nasza pilotka Pani Sylwia zorganizowała nam nie lada gratkę.

Mieliśmy najprawdziwsze igrzyska olimpijskie! Drużyna Sparty kontra Aten rywalizowały w 10 konkurencjach, było siłowanie się na rękę, rzut oszczepem oraz dyskiem, pchnięcie kulą, skok w dal, bieg przez plotki, śpiew, scenki teatralne, poezja, pieśń ku czci bogom.

Na wszystkie poczynania zawodników zerkała para bogów, Zeus i Hera, by ostatecznie wydać wyrok Sparta zwyciężyła.

Przedsięwzięcie „Praca u podstaw - podwyższenie kompetencji kluczowych jako dźwignia sukcesu” o numerze 2020-1-PMU-3300 realizowany z programu „Ponadnarodowa mobilność uczniów” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

Dzień 6 naszych zajęć merytorycznych.

Kolejne wspaniały dzień za nami!

Nowy tydzień, nowe doświadczenia.

Zaczęliśmy dziś nasze szkolne zajęcia od prac przy komputerach aby znaleźć przykłady ludzi sukcesu, którzy na swojej drodze musieli pokonać wielkie trudności. Rozmawialiśmy na temat jakie cechy charakteru powinniśmy pielęgnować by zrealizować swoje cele.

Kolejnymi zajęciami była praca w małych grupkach na temat ,,Co jest ważniejsze dla odniesienia sukcesu, wiedza czy postawa mentalna i cechy charakteru”.

Na koniec naszego szkolnego dnia, nasza nieoceniona pilotka Pani Sylwia zorganizowała nam wspaniałą atrakcję - ,,podchody”.

To był świetny dzień, coraz łatwiej korzystamy z języka angielskiego i sprawia nam to ogromną satysfakcję.

Przedsięwzięcie „Praca u podstaw - podwyższenie kompetencji kluczowych jako dźwignia sukcesu” o numerze 2020-1-PMU-3300 realizowany z programu „Ponadnarodowa mobilność uczniów” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

Dzień kulturowy.

Kalimera- Dzień dobry!

To był wspaniały dzień! Dziś wczesnym rankiem razem z naszą wspaniałą pilotką, Panią Sylwią ruszyliśmy w drogę do Meteorów.

Są to formacje skalne a nazwa w języku greckim oznacza „zawieszone w powietrzu” lub środek nieba”. Najwyższe z wyrastających w górę skał mają ponad 500 m wysokości a na ich szczytach znajdują się klasztory.

W okresie od XIV do XVI wieku wybudowano 24 klasztory, każdy na osobnej skale. Obecnie 6 z nich jest zamieszkałych i udostępnionych do zwiedzania. Są to cztery klasztory męskie: Wielki Meteor, Warłama, Świętego Mikołaja Odpoczywającego, Świętej Trójcy – oraz dwa klasztory żeńskie: Świętego Szczepana i Rusanu. Unikalne połączenie natury oraz architektury doceniło także UNESCO, umieszczając Meteory w 1988 roku na Światowej Liście Dziedzictwa Kulturowego.

Na szczyt klasztoru prowadzą 192 schody, które z uwagi na wczesną porę i brak upału łatwo pokonujemy. Klasztor jest pięknie odnowiony, ale można w nim poczuć dawny klimat. Szczególnie podoba nam się pochodzący z połowy XVI wieku katolikon, czyli główny kościół klasztoru z dobrze zachowanymi XVI-wiecznymi freskami (niestety nie możemy w środku robić zdjęć). Średniowieczny klimat oddają także: wieża z wyciągiem, ossuarium czaszek oraz dawna kuchnia i pokój cieśli.

Muzeum ikon to kolejne miejsce warte zwiedzenia w Wielkim Meteorze. Obok starych ikon przedstawiających wizerunki świętych, ale także diabłów czy smoków widzimy jeszcze starsze księgi i kodeksy, w tym z X wieku.

Zmęczeni upałem i sporym wysiłkiem fizycznym udajemy się na sjestę .

Gia sou - do widzenia.

Przedsięwzięcie „Praca u podstaw - podwyższenie kompetencji kluczowych jako dźwignia sukcesu” o numerze 2020-1-PMU-3300 realizowany z programu „Ponadnarodowa mobilność uczniów” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

Dzień kulturowy.

Kalimera - Dzień dobry!

To był wspaniały dzień! Dziś wczesnym rankiem razem z naszą wspaniałą pilotką, Panią Sylwią ruszyliśmy w drogę do Salonik.

Miasta, które jest 2 po Atenach największym miastem Grecji. Saloniki słyną z bardzo bogatej historii są tu zabytki rzymskie, bizantyjskie, mury obronne, muzea i aż 12 kościołów wpisanych na światowa listę dziedzictwa kulturowego UNESCO a z drugiej strony wypełnionymi po brzegi tawernami i zatłoczoną 9 km promenadą.

Saloniki powstały około 315 roku p.n.e a nazwę zawdzięczają okrutnemu władcy Kassanderowi,  który pojął za żonę przyrodnią siostrę swego dawnego wodza Thessalonikę. To właśnie od jej imienia pochodzi nazwa miasta.

Tak bliskie obcowanie z taką historią jest wspaniałym doświadczeniem.