Przedsięwzięcie „Praca u podstaw - podwyższenie kompetencji kluczowych jako dźwignia sukcesu” o numerze 2020-1-PMU-3300 realizowany z programu „Ponadnarodowa mobilność uczniów” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

Dzień kulturowy.

Kalimera - Dzień dobry!

To był wspaniały dzień! Dziś wczesnym rankiem razem z naszą wspaniałą pilotką, Panią Sylwią ruszyliśmy w drogę do Salonik.

Miasta, które jest 2 po Atenach największym miastem Grecji. Saloniki słyną z bardzo bogatej historii są tu zabytki rzymskie, bizantyjskie, mury obronne, muzea i aż 12 kościołów wpisanych na światowa listę dziedzictwa kulturowego UNESCO a z drugiej strony wypełnionymi po brzegi tawernami i zatłoczoną 9 km promenadą.

Saloniki powstały około 315 roku p.n.e a nazwę zawdzięczają okrutnemu władcy Kassanderowi,  który pojął za żonę przyrodnią siostrę swego dawnego wodza Thessalonikę. To właśnie od jej imienia pochodzi nazwa miasta.

Tak bliskie obcowanie z taką historią jest wspaniałym doświadczeniem.

Przedsięwzięcie „Praca u podstaw - podwyższenie kompetencji kluczowych jako dźwignia sukcesu” o numerze 2020-1-PMU-3300 realizowany z programu „Ponadnarodowa mobilność uczniów” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

Dzień 4 i 5 naszych zajęć merytorycznych.

Kolejne wspaniałe dni za nami!

Tym razem na wspólnych zajęciach z naszymi greckimi kolegami, pochyliliśmy się nad historią obu krajów - z naciskiem na podobieństwa i różnice oraz odbyliśmy warsztaty z technik zapamiętywania i wspólnych zajęć z języka angielskiego.

Mieliśmy, też chwilę na kolejne wspaniale zajęcia ze sztuk walk - naprawdę je lubimy.

Tak kończymy nasz szkolny tydzień, jutro wyruszamy turystycznie do Salonik.

Przedsięwzięcie „Praca u podstaw - podwyższenie kompetencji kluczowych jako dźwignia sukcesu” o numerze 2020-1-PMU-3300 realizowany z programu „Ponadnarodowa mobilność uczniów” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

Dzień 3 naszych zajęć merytorycznych.

Dziś był bardzo aktywny dzień, zaczęliśmy jak zawsze od pysznego śniadania, które dodało nam sił i energii.

Temat który realizowaliśmy dziś to: czy w stereotypach tkwi ziarno prawdy, zaczęliśmy nietypowo bo od narodowego tańca naszych kolegów czyli Zorby, nietypowy wstęp ale dodał nam energii. Później nastąpiła praca w grupach, żywiołowym dyskusjom nie było końca.

Następnym tematem realizowanym przez nas była dyskusja na temat znanych Polaków i Greków.

Podsumowaniem dnia były gry językowe , jesteśmy pod dużym wrażeniem jak Grecy świetnie operują językiem angielskim i to dodaje nam motywacji, że jego znajomość poprzez ideę uczenia się przez całe życie staje się przyjemnością a świat staję przed nam otworem.

Przedsięwzięcie „Praca u podstaw - podwyższenie kompetencji kluczowych jako dźwignia sukcesu” o numerze 2020-1-PMU-3300 realizowany z programu „Ponadnarodowa mobilność uczniów” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

Dzień 2 naszych zajęć merytorycznych.

Dziś to nasza grupa - opowiadała za pomocą prezentacji multimedialnej o historii, tradycji i kulturze polskiej kolegom z Grecji .

Pracowaliśmy w grupach nad tematem „Jeden obraz wart jest więcej niż 1000 słów” - aby zaprezentować informację przy pomocy grafik.

Przedsięwzięcie „Praca u podstaw - podwyższenie kompetencji kluczowych jako dźwignia sukcesu” o numerze 2020-1-PMU-3300 realizowany z programu „Ponadnarodowa mobilność uczniów” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

Dzień 1 naszych zajęć merytorycznych.

Po przylocie do Salonik wyruszyliśmy do naszego hotelu Dafni Plus w miejscowości Leptokaria, miejscowości u podnóża pasma górskiego Olimp.

Nasz dzień zaczął się od spotkania z naszym pilotem Panią Sylwią, która w bardzo rzeczowy sposób przedstawiła nam harmonogram naszego wyjazdu. Później wyruszyliśmy do szkoły PLATON School gdzie doszło do spotkania grupy greckiej i polskiej, wzajemnego przedstawienia się uczestników, przypomnienia zasad realizacji zajęć i celów projektu oraz oficjalnej inauguracji mobilności.

Poznaliśmy szkołę i okolicę oraz mieliśmy zajęcia z mitologii greckiej i sztuk walk, a na koniec nasi koledzy z Grecji zorganizowali nam grę miejską - naszym zadaniem było przetłumaczenie a później odnalezienie typowych greckich atrakcji.

To był dzień pełen wrażeń.

Przedsięwzięcie „Praca u podstaw - podwyższenie kompetencji kluczowych jako dźwignia sukcesu” o numerze 2020-1-PMU-3300 realizowany z programu „Ponadnarodowa mobilność uczniów” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój właśnie się rozpoczął.

Wyruszyliśmy z pod naszej szkoły o godzinie 7.30 żeby dotrzeć na lotnisko Kraków Balice o 16.00.

Przywitała nas typowa kwietniowa pogoda był śnieg, słońce oraz wiatr. Odlot planowany mamy na 18.50 z niecierpliwością czekamy jak powita nas pogoda w Salonikach.

Przygotowania do realizacji w mobilności ponadnarodowej (wyjeździe zagranicznym) i działaniach realizowanych w ramach przedsięwzięcia „Praca u podstaw - podwyższenie kompetencji kluczowych jako dźwignia sukcesu” o numerze 2020-1-PMU-3300 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, idą pełną parą.

Uczestnicy projektu ,biorą aktywny udział w zajęciach przygotowawczych m.in z przygotowania kulturowego, bhp czy języka angielskiego.